STENHØJ GRUPPEN indtager Australien

Dato: 21. juni 2017

STENHØJ GRUPPEN byder velkommen til et nyt medlem af familien, denne gang på den anden side af kloden. Firmaet STENHØJ AUSTRALIA er blevet etableret i Australien med henblik på at supportere det lokale marked samt større dele af Oceanien. Dette vil foregå ud fra kontorer og lagre i Sydney og Adelaide.

Etableringen sker som en del af den overordnede strategi omkring øget internationalisering af STENHØJ GRUPPEN og en intensivering af Gruppens aktiviteter i Asien. Således har AUTOPSTENHOJ også for nyligt afholdt ”the AUTOPSTENHOJ Asia Conference 2017” i Bangkok, hvor en del nye partnere mødtes.

”Det bliver AUTOPSTENHOJ, der som medlem af STENHØJ GRUPPEN kommer til at drage fordel af etableringen i Australien til at starte med”, udtaler adm. direktør for STENHØJ GRUPPEN Søren Dyøe Madsen.

STENHØJ GRUPPENs tilstedeværelse i Australien vil rykke produkter og serviceydelser tættere på kunden og styrke den lokale tilstedeværelse markant. Herved kan man i langt højere grad bistå bilindustrien og dermed også premium mærkerne.

MOLNAR Hoists

Uafhængig af etablering af STENHØJ AUSTRALIA. i Sydney, har STENHØJ GRUPPEN overtaget en meget veletableret spiller inden for løftere i Australien, nemlig MOLNAR Hoists. MOLNAR Hoists er en australsk producent af løftere beliggende i Adelaide. De sælger primært til det australske marked, men har også eksport. MOLNAR er et meget anerkendt brand, der har eksisteret i mere end 50 år.

Som medlem af STENHØJ GRUPPEN vil MOLNAR fremstå meget stærkt i Australien, da brandet vil blive tilført et langt bredere produktsortiment med et stærkt program indenfor undergulvsløftere og bremsetestudstyr. ”Vi forventer en stabil vækst for MOLNAR over de næste år”, fortæller Risto Koskivuori, og han fortsætter ”vores fokus vil primært ligger på det australske marked, der har et meget stort potentiale, men jeg vil ikke udelukke, at vi med tiden vil være at finde på eksportmarkederne igen”.

Ligesom STENHØJ bygger på dygtige medarbejdere, gør MOLNAR det også. Derfor har STENHØJ GRUPPEN overtaget de fleste medarbejdere, der har kundekontakt i salgs- og serviceafdelingen. For at sikre det nødvendige fokus på aktiviteterne i Australien, tilfører STENHØJ ledelsesressourcer fra egne rækker. Tidligere eksportchef Risto Koskivuori er flyttet til Sydney i Australien og er nu direktør for STENHØJ AUSTRALIA.

”Med disse strategiske og velovervejede tiltag er vi sikre på, at fremtiden ser spændende ud, og STENHØJ GRUPPEN har vist, at vi er en international virksomhed i vækst” udtaler adm. direktør Søren Dyøe Madsen.