STENHØJ køber op i Sverige

Dato: 10. august 2017

STENHØJ KØBER OP I SVERIGE

Søren Dyøe Madsen, adm. direktør for STENHØJ HOLDING A/S, informerer, at STENHØJ HOLDING A/S har stiftet det svenske datterselskab STENHÖJ SVERIGE AB og har gennem dette selskab købt Opus Emission, beliggende i Gøteborg. Opus Emission er købt ud af Preqas AB (tidligere Opus Equipment AB).

Med købet overtages også Opus Instrument Foshan i Kina og Opus Asia Ltd. i Hong Kong.

Opus Instrument Foshan producerer og monterer emission testere. Disse sælges gennem Opus Sverige og gennem Opus Inc i USA., der er en direkte kunde med et særskilt produkt.

Opus Asia forestår ren logistik og håndtering af Opus Instrument produkter.

Opus er et velrenommeret brand og produkt, der bruges til måling af emission (partikelmåling) i udstødningsgassen på såvel benzin- som dieselbiler.

STENHØJ vil i sit set-up fortsat produktudvikle, markedsføre, sælge og servicere emission-aktiviteten. Herunder bliver Jörgen Hentschel medejer og adm. direktør af STENHÖJ SVERIGE AB. Jörgen Hentschel var en af de to grundlæggere af Opus Emission for 27 år siden. Herudover bliver nuværende medarbejdere i Preqas AB samt medarbejderne i Opus Instrument Ltd. overført til STENHÖJ Sverige AB.

’Med dette tiltag samt andre strategiske tiltag de sidste par år er vi som gruppe ved at være dér, hvor vi strategisk vil være etableret inden for de produktkategorier og brands, der skal være med til at cementere vores position i det nuværende markedssegment, som vi arbejder inden for. Samtidig skal dette bistå i at skabe det stærke fundament, vi skal have i vores bestræbelser på også inden for andre kundesegmenter at opnå en dominerende position’ udtaler adm. direktør Søren Dyøe Madsen.

’Det er intentionen at STENHØJ med den styrke, som vi som gruppe besidder, kan vokse emission-delen ret signifikant i de kommende år, ligesom jeg forventer ret store synergier i Gruppen ved at udnytte de muligheder, som den tilførte værdikæde kan tilføre flere af Gruppens selskaber. Ikke mindst har vi nu skabt det produktgrundlag (bremse- og støddæmpertestere, lystestere, emission testere samt løftere), der skal bygges sammen for at vi kan blive en betydelig spiller, når det gælder opbygning af test lanes (synshaller) med forskellige aktører globalt’, oplyser adm. direktør Søren Dyøe Madsen.

For yderligere information kontakt:

Adm. Direktør Søren Madsen
Mail: slm@stenhoj.dk