STENHØJ KONCERNEN styrker direktionen

Dato: 20. marts 2018

STENHØJ KONCERNEN er gennem de sidste år vokset signifikant såvel organisk som via akkvisitioner.

STENHØJ KONCERNEN er i dag etableret med egne selskaber i 11 lande og med et stærkt forhandlernet i mere end 60 lande.

STENHØJ KONCERNEN arbejder i hele værdikæden - fra produktudvikling, produktion, distribution og i detailleddet - og er dermed en af de dominerende aktører på det globale automotive eftermarked.

’Den ekspansion, som STENHØJ er inde i, kan bl.a. tilskrives det strategiske fundament, vi har lagt for virksomheden, hvor vi som dansk virksomhed og med dansk ledelsesstil vil bredere ud på det globale eftermarked - med afsæt i vores meget stærke position i Europa’, udtaler ejer og CEO Søren Dyøe Madsen.

’STENHØJ KONCERNEN vil fortsætte væksten såvel organisk som via opkøb, hvorfor vi har valgt at styrke os i direktionen, og det glæder mig at kunne meddele, at Lars Ormstrup er udnævnt som COO i STENHØJ HOLDING A/S’, fortsætter CEO Søren Dyøe Madsen.

Lars Ormstrup indtræder pr. 1. april i koncerndirektionen og vil have direkte reference til Søren Madsen.

’Vi var så heldige, at vi fik Lars Ormstrup ind som direktør for vores maskinfabrik ultimo 2016.

Det er lykkedes Lars at få etableret et stærkt ledelsesteam omkring den danske maskinfabrik, således at Lars nu kan på begynde sit nye job. Lars vil fortsat være ansvarlig for maskinfabrikken og vil yderligere overtage det operationelle ansvar for flere af de udenlandske selskaber i koncernen’, udtaler Søren Dyøe Madsen.

’STENHØJ KONCERNEN er på en fantastisk vækstrejse, som jeg er begejstret over at være en del af. Fabrikken i Danmark er nu i en meget positiv udvikling, som drives af vores mange dygtige medarbejdere. Jeg ser derfor frem til at blive en del af koncernens udvikling, også uden for Danmarks grænser’, udtaler Lars Ormstrup.

Lars Ormstrup har en baggrund som produktionsingeniør og har mere end 20 års erfaring med både operationel og strategisk ledelse, både regionalt og globalt. Lars Ormstrup kommer senest fra en rolle som Regional Operations Manager ved GKN med ansvar for fabrikker i både Danmark, England, Italien og Indien.

FAKTA:

• STENHØJ KONCERNEN er en familiejet virksomhed med hovedsæde i Barrit, Danmark.
  • Koncernen består i dag af 16 datterselskaber i 11 lande. Koncernen beskæftiger 660 medarbejdere, og har eksport til mere end 60 lande på verdensplan.
  • STENHØJ blev etableret i 1917 af Sigurd Stenhøj og har dermed lige fejret sit 100 års jubilæum i 2017.
  • I 2011 overtager Søren og Lene Dyøe Madsen aktiemajoriteten i STENHØJ KONCERNEN.
  • STENHØJ KONCERNEN er en førende producent og leverandør af produkter og serviceydelser til det automotive eftermarked.
  • STENHØJ KONCERNENs medlemmer leverer bl.a. løftere, testudstyr, kompressorer, rømmemaskiner, bukkemaskiner, presser samt komponent-/delevaskemaskiner primært til det automotive marked i hele verden.

For yderligere information kontakt:

Adm. Direktør Søren Madsen
Mail: slm@stenhoj.dk